Friday, November 18, 2005

بازیگران: مهتاب کرامتی، محمد رضا فروتن، ویشکا آسایش









اعتراض شديد عليرضا داودنژاد: اين بار در مقابل برخورد با « هشت پا » سكوت نخواهم كرد
عليرضا داود نژاد، كارگردان سينماي ايران كه فيلم « هشت پا » آخرين ساخته او هفته آينده به نمايش مي آايد نسبت به برخورد با اين فيلم هشدار داد و گفت: اين بار در مقابل برخورد با فيلمش سكوت نخواهد كرد.
داودنژاد روز چهارشنبه به خبرنگار هنري ايسنا گفت: اگر اين بار هم نقشه بكشند و نگذارند اين فيلم درست و حسابي اكران شود بيكار نمي‌نشينم و دست روي دست نمي‌گذارم و به شدت واكنش نشان مي دهم.
وي توضيح داد: پس از سالها كار كردن در سينماي حرفه‌اي هم اكنون مي‌بينم كه در وضعيت بين مرگ و زندگي قرار گرفته ام.
داودنژاد توضيح داد كه از فيلم « نياز » تا « ملاقات با طوطي » آنقدر مصيبت و رنج براي اكران اين فيلمها كشيده است كه بارها به خودش گفته است: عليرضاي ديوانه اين سينما را و خودت را نجات بده !.
وي ادامه داد: آثار سوء آزار و اذيت هنرمندان در زمان اكران فيلمهايشان، فقط به خود آنها وارد نمي‌شود بلكه ممكن است آدمي را از پاي در بياورند، مريض كند ، ديوانه كند يا حتي به سكته كردن بكشاند.
وي ادامه داد: اگر ما بساز بفروش يا وارد كننده بوديم و اين بلاها بر سر ما مي‌امد مسئله‌اي نبود.
او گفت: ضربه‌هاي كاري كه در هنگام اكران فيلمهايم به من وارد شده خيلي‌ها را از پا در آورده و من در حقيقت آدم جان سختي بوده‌ام. ولي هم اكنون بيش از اين توان مقاومت ندارم و حاضر هم نيستم اصول حرفه‌اي خود را زير پا بگذارم.
داود نژاد ادامه داد: در هنگام نمايش فيلم « نياز »، قانوني وجود داشت كه فيلم‌هاي با درجه الف ، چهار هفته مي توانند بر پرده اكران بمانند ولي وقتي نوبت به فيلم من رسيد، اين قانون لغو شد! در حاليكه « نياز » يك فيلم فرهنگي بود كه توسط بخش خصوصي توليد شده بود.
به گفته داود نژاد، « عاشقانه » نيز يكسال توقيف بود و پس از يكسال با كمك آقاي ضرغامي معاونت وقت سينمايي علي رغم وجود فشارهاي بسيار، پروانه نمايش گرفت و تنها 20 روز بر پرده سينماها بود و در همان زمان پرفروشترين فيلم سال شد. اما در آن زمان وزارت ارشاد دستور داد تمام سانسهاي فوق‌العاده را حذف كنند.
او افزود: در آن زمان سينما عصر جديد را به خاطر صابون دستشويي جريمه كردند که همان موقع مدير سينما به من گفت: آقاي داودنژاد مي دانيد كه سينما را به خاطر مسائل بهداشتي جريمه نكردند بلكه به خاطر فيلم تو جريمه كردند! و من مجبور شدم جريمه سينما را بپردازم!
داود نژاد گفت: در زمان اكران « مصائب شيرين »، فيلم ها مي توانستند در 2 گروه سينمايي اكران شوند ولي وقتي نوبت به فيلم من رسيد گفتند قانون عوض شده و فيلم‌ها تنها در يك گروه مي‌توانند اكران شوند. وقتي اكران فيلم من تمام شد دوباره فيلمها مي توانستند در دو گروه نمايش داده شوند!
وي ادامه داد: در هنگام نمايش « بچه هاي بد » هم، علنا جلوي فيلم را گرفتند و آن را توقيف كردند.
داودنژاد گفت: تازه هيچكدام از فيلمهاي من اجازه پخش تيزر تلويزيوني نداشتند و حتي براي برخي از فيلمها، در زمينه تبليغات محيطي محدوديتهايي ايجاد شد

No comments: